Uczniowie Liceum Sztuk Plastycznych wzięli udział w niezwykłej artystycznej wyprawie, która rozpoczęła się w Tychach w Galerii Tichauer, gdzie prezentowana była wystawa IMAGINARIUM Salvadora Dalí. W przestrzeni dawnego browaru uczniowie zanurzyli się w świat surrealizmu, symboliki i wyobraźni. Obejrzeli blisko sto oryginalnych prac Dalíego – litografie, akwaforty i suche igły – w tym ilustracje do „Boskiej Komedii”, „Biblii” oraz „Alicji w Krainie Czarów”. Wystawa była nie tylko ekspozycją, ale immersyjnym doświadczeniem, w którym obraz, dźwięk i światło tworzyły niezwykle sugestywny klimat, oddziałujący na wszystkie zmysły.
W tym wyjątkowym otoczeniu pojawiły się również prace Stychy, które dopełniły całość nowoczesną interpretacją formy i przestrzeni. Zderzenie dwóch różnych światów – klasycznego surrealizmu i współczesnej, dynamicznej estetyki – wywarło na uczniach ogromne wrażenie. Spotkanie ze sztuką było intensywne, inspirujące i pełne refleksji.
Po tej porcji artystycznych doznań uczniowie udali się do Katowic, gdzie PIXEL. Tam czekała na nich zupełnie inna forma działania. Było dużo śmiechu, zabawy i swobodnej kreatywności. To spotkanie pokazało, że sztuka nie musi być zamknięta w ramy – może być żywym, otwartym procesem, który inspiruje, uczy i daje radość.
Filip Tolarz z klasy 1 A zajął 5. miejsce w XXI Ogólnopolskim Konkursie Papieskim „Młodzi o nauczaniu JPII”! Oprócz nagród rzeczowych, został także laureatem wyjazdu do Rzymu i Watykanu oraz zdobył tzw. „złote indeksy” – gwarancję przyjęcia na wybrane kierunki teologiczno-filozoficzne. Konkurs składał się z trzech etapów: testu wiedzy o nauczaniu św. Jana Pawła II, napisania eseju oraz finałowej obrony przed komisją. Do rywalizacji przystąpiło 1787 uczniów szkół ponadpodstawowych z całej Polski. Do ścisłego finału, który odbył się dziś, zakwalifikowało się tylko 15 najlepszych uczestników. Finaliści musieli wykazać się nie tylko wiedzą, ale też umiejętnością głębokiej analizy i argumentacji.
Serdecznie gratulujemy Filipowi tego imponującego osiągnięcia i życzymy mu dalszych sukcesów.
11 czerwca na stadionie Powiatowego Młodzieżowego Ośrodka Sportu w Wodzisławiu Śląskim odbyła się XXI Powiatowa Olimpiada Osób z Niepełnosprawnościami im. Tadeusza Skatuły. Wydarzenie po raz kolejny połączyło sport, integrację i prawdziwe wzruszenia. Zawodnicy z 27 ośrodków, ich opiekunowie oraz wolontariusze wspólnie stworzyli wyjątkową atmosferę, w której najważniejsze były radość z udziału i wzajemne wsparcie.
Wśród 131 wolontariuszy szczególne miejsce zajęli uczniowie naszej szkoły. To właśnie oni z zaangażowaniem, empatią i serdecznością wspierali uczestników zawodów – pomagali w organizacji, dopingowali, wspierali dobrym słowem i uśmiechem. Ich obecność nie tylko usprawniła przebieg imprezy, ale przede wszystkim wniosła do niej ciepło i poczucie wspólnoty.
Kolejny raz młodzież z „Tischnera” i „Plastyka” pokazała, że wolontariat to coś więcej niż obowiązek – to postawa, która buduje mosty między ludźmi, daje siłę i nadzieję. Ich obecność była nieocenionym wsparciem i pięknym świadectwem wrażliwości społecznej.
Sandra Gardawska, Martyna Kufka, Julia Szwed i Kamil Damec – uczniowie klasy 3c – pokazali, że pasja do biologii może iść w parze z wiedzą i zaangażowaniem. Reprezentowali naszą szkołę w Ogólnopolskim Turnieju Wiedzy BIOLOGIA 2024/2025, w którym musieli zmierzyć się z pytaniami dotyczącymi budowy i funkcjonowania ludzkiego organizmu – od tkanek i skóry, przez układ ruchu, aż po podstawy cytologii i biotechnologii. To nie była łatwa rywalizacja – wymagała nie tylko wiedzy książkowej, ale i umiejętności logicznego myślenia. Nasi uczniowie poradzili sobie znakomicie! Za udział w turnieju oraz godne reprezentowanie szkoły otrzymali dyplomy i symboliczne nagrody.
Gratulujemy im zapału i trzymamy kciuki za kolejne sukcesy!
Nasza szkoła została uhonorowana zaszczytnym tytułem „Szkoły 1000-lecia Królestwa Polskiego”! Udział w ogólnopolskim Programie „1000-lecie Królestwa Polskiego”, organizowanym przez Muzeum Historii Polski, był dla nas nie tylko fascynującą podróżą przez dzieje Polski, ale też prawdziwym wyzwaniem kreatywności i współpracy całej społeczności szkolnej. Z radością informujemy, że nasze zaangażowanie, pomysłowość i pasja zostały docenione – otrzymaliśmy certyfikat oraz specjalny znaczek z tarczą, który z dumą umieścimy na stronie naszej szkoły! To wyjątkowe wyróżnienie motywuje nas do dalszych działań edukacyjnych i historycznych. Dziękujemy wszystkim uczniom, nauczycielom i rodzicom za wspólny wysiłek i entuzjazm.
4 czerwca uczniowie zanurzyli się w rzeczywistość finansową, która nie zna taryfy ulgowej. Wzięli udział w ogólnopolskiej lekcji online: „Co Zetki o ekonomii wiedzieć powinny – Wnioski z gospodarczej przeszłości na przyszłość”, organizowanej przez Krajowe Centrum Edukacji Ekonomicznej.
To nie była zwykła lekcja. To było starcie pokoleń, rozbiór gospodarczych mitów i próba zrozumienia, jak przetrwać w świecie, w którym inflacja przestaje być abstrakcją, a stabilność to luksus.
Czego się dowiedzieliśmy?
– Czy boomerzy mieli łatwiej? – Rozprawiliśmy się z mitami o "złotych czasach". Gospodarka to nie bajka, a każde pokolenie gra w inną grę.
– Kryzysy i pułapki systemowe – Pokolenie Z nie tylko odziedziczyło świat, którego zasady są często popsute, ale musi je zrozumieć, by przetrwać.
– Ile kosztuje wolność? – Od hiperinflacji lat 90., przez reformy Balcerowicza, po erę startupów i fintechów. Polska gospodarka uczy, że wolność finansowa to maraton, nie sprint.
– Finansowy survival dla Zetki – Jak zarządzać pieniędzmi, kiedy świat przypomina pole minowe? Praktyczne wskazówki i ekonomiczne triki dla przyszłych dorosłych.
Lekcja odbyła się w ramach inicjatywy Warszawskiego Instytutu Bankowości i towarzyszyła obecności instytucji na Europejskim Kongresie Finansowym – wydarzeniu, które co roku przyciąga liderów i myślicieli świata finansów w Polsce.
To była lekcja, która zamiast ocen dała... pytania. I dobrze – bo to one prowadzą do świadomych decyzji.