Dziś OKE w Jaworznie opublikowała oficjalne wyniki matur dla poszczególnych szkół. Maturzyści z Tischnera, poza najwyższą zdawalnością w powiecie, mają również najlepsze wyniki z przeważającej większości przedmiotów. GRATULUJEMY!
Prawie stu uczniów naszej szkoły w ostatnim tygodniu nauki "koncertowo zakończyło" rok szkolny, wsłuchując się w muzykę przepięknego koncertu z cyklu "Muzyka - blask, mrok, półcień" w Narodowej Orkiestrze Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach.
Mamy nadzieję, że w przyszłym roku szkolnym uda się nam dla Was zdobyć znowu bilety na kolejne koncerty!
PROGRAM z 20.06.2018:
George Friedrich Haendel - Suita D-dur z Muzyki na wodzie, cz. II Alla Hornpipe, HWV 349
Franz Schubert - Symfonia h-moll Niedokończona cz. I Allegro moderato
Richard Wagner - Cwał Walkirii z dramatu muzycznego Walkiria
Charles Ives - The Unanswered Question
Krzesimir Dębski - Kołomyjka na instrumenty perkusyjne i orkiestrę smyczkową
Claude Debussy - Morze, cz. III Rozmowa wiatru z morzem
Richard Strauss – poemat symfoniczny Also sprach Zarathustra (fragment)
13 lipca w godz. 9.00-10.00 zapraszamy na kiermasz używanych podręczników dla klas pierwszych. Zapraszamy zarówno uczniów, którzy chcą sprzedać podręczniki do klasy I jak i tych, którzy chcą je kupić.
Stypendium Fundacji Efekt Motyla przeznaczone jest dla uczniów z terenu całej Polski zdolnych i zmotywowanych do nauki, których trudna sytuacja materialna utrudnia zdobywanie wiedzy.
Celem stypendium jest wspomaganie edukacji młodych ludzi, rozbudzanie ambicji i przedsiębiorczości. Stypendia w wysokości 300 zł na miesiąc przyznawane są przez kolejne 10 miesięcy roku szkolnego.
W szkoleniu uczestniczyli głównie Amerykanie, a Europę reprezentowały trzy osoby z Polski i dwie z Chorwacji. Po pierwsze wysłuchały wielu wykładów wiodących naukowców amerykańskich z wiodących ośrodków akademickich, a po drugie zostały dopuszczone do mikrofonu.
Reprezentująca naszą szkołę p.Renata Matsili zatytułowała swoje wystąpienie “Impression of the Other”, a skupiła się w nim na postrzeganiu inności i wynikających z tego konsekwencji. Zaproponowała też Amerykanom współpracę m.in. na bazie dokumentu wystosowanego do narodu amerykańskiego w ich sto pięćdziesiątą rocznicę uzyskania niepodległości.
Amerykanie są pewni, że ich uczniowie chętnie będą współpracować z naszymi więc klasy dwujęzyczne czeka ciekawy rok.