Strona główna II Liceum Ogólnokształcące
25 października 2017 r. na terenie Parku Naukowo-Technologicznego Euro-Centrum w Katowicach odbył się Finał Śląskiej Antysmogowej Ligi Debat Oksfordzkich. W bitwie na argumenty zmierzyli się przedstawiciele subregionów zachodniego, centralnego i północnego. Debatowali o polityce antysmogowej województwa śląskiego.
Czteroosobowa drużyna II Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi i Integracyjnymi im. ks. prof. J. Tischnera w Wodzisławiu Śląskim, w składzie: Artur Markiel (IIA), Dawid Taszarek (IIA), Karol Więckowski (IIA) i Alicja Wdzienczny (IA ) z dużą klasą reprezentowała Subregion Zachodni Województwa Śląskiego, zdobywając drugie miejsce w finale.
Drużyna wywalczyła profesjonalne maski antysmogowe oraz wizytę studyjną w sejmie RP. My zaś wręczyliśmy organizatorom i ekspertom maski antysmogowe z Regionalnego Konkursu Ekologiczno-Plastycznego MASKA ANTYSMOGOWA organizowanego w naszej szkole w maju tego roku.
Projekt realizowany jest przez Fundację Napraw Sobie Miasto oraz Katowicki Alarm Smogowy.
Zapraszamy naszą młodzież do zabawy w inscenizacje utworów muzycznych. Zasady są bardzo proste:
1. Zadaniem zespołów zgłoszonych do zabawy jest opracowanie oraz przedstawienie inscenizacji treści wybranego utworu muzycznego.
2. W skład zespołów mogą wchodzić uczniowie z różnych klas i szkół Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych.
3. Do inscenizacji należy wykorzystać samodzielnie przygotowane kostiumy oraz rekwizyty.
4. W kwalifikacjach brane będą pod uwagę:
- zgodność scenki z treścią utworu
- kreatywność
- gra aktorska
Aura sprzyjała uczestnikom wyjazdu do Krakowa 24 października, klasie I b i II d.
Pobyt rozpoczęliśmy od obejrzenia ekspozycji w Muzeum Sztuki Współczesnej, gdzie prezentowane były dzieła międzynarodowych artystów pozyskane do zbiorów Muzeum w ciągu ostatnich lat. Uczniowie mogli zasiąść na kopii kanapy Warhola czy oglądnąć efekty sztuki teatralnej więźniów obozów koncentracyjnych.
Dalej na mapie naszej krakowskiej wędrówki wyznaczyliśmy takie punkty jak: Zamek Królewski na Wawelu, Rynek Główny, Sukiennice i Kościół Mariacki.
Zwieńczeniem dnia był udział w doskonałej komedii mistrza gatunku, Moliera - „Chory z urojenia”, podejmującej bardzo aktualny temat samotności, paradoksów życia, pychy i próżności człowieka. Reżyser, Pampiglione porusza te niewesołe kwestie bawiąc do łez, doprowadzając nas przez śmiech do głębokich refleksji.
Takich wrażeń dostarczyć mógł tylko Kraków!
Poruszeni wspaniałym sobotnim spotkaniem serdecznie dziękujemy organizatorom - Paniom: Patrycji Swierczynie, Monice Kołodziej-Mrosek, Małgorzacie Bednarczuk, Annie Gasz-Michalskiej i uczniom Liceum Plastycznego oraz II Liceum Ogólnokształcącego im ks. prof. J. Tischnera za piękne słowo, doznania artystyczne i muzyczne, jakie byliście łaskawi nam ofiarować w związku z FINISAŻem WYSTAWY IKONY i GRAFIKI „Inspirowane ciszą".
Dla takich chwil warto żyć i trwać w zawodzie nauczyciela i plastyka.
Wspaniała oprawa, dawka teorii, jak i pięknie napisane ikony to dowód na to, jak mało o sobie wiemy... Eksplozja talentu nauczycieli – naszych koleżanek – plastyczek i ich wychowanków oraz koleżanek - niekoniecznie zwiazanych z LP, wprowadziły nas w zachwyt , a nawet zakłopotanie. Gratulujemy i jesteśmy dumni, że mogliśmy być częścią tej chwili, zjawiska, projektu ..., że jesteśmy w jakimś niewielkim fragmencie rzeczywistości związani właśnie z Wami...
Jak powiedział Pan wicestarosta Grzegorz Kamiński: „Dziękujemy, że w tej codziennej gonitwie mogliśmy się na chwilę zatrzymać i spojrzeć..."
uczestnicy finisażu
9 października klasy IIB i IIE wzięły udział w projekcji filmu „Syn Szawła”, będącego częścią ogólnopolskiego programu edukacji filmowej – WIĘCEJ NIŻ LEKCJA, WIECEJ NIŻ KINO.
Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej to odbywające się co miesiąc przez cały rok szkolny projekcje kinowe dla uczniów, realizowane w ramach cykli tematycznych dostosowanych do wszystkich etapów edukacyjnych. Pokazy poprzedzają prelekcje multimedialne wprowadzające uczestników w tematykę konkretnego filmu.
Projekt ten jest doskonałym sposobem na przełamanie rutyny i schematu szkolnych zajęć.
Proponuje nieszablonowe filmy, których dobór został starannie przemyślany, uczy otwartości na świat i dotyka jego problemów. Rozwija umiejętność krytycznego myślenia oraz właściwej interpretacji zjawisk medialnych.
Pierwszym filmem, z którym zapoznali się uczniowie, był wspomniany obraz węgierskiego reżysera L. Nemesa „Syn Szawła”, nagrodzony Złotym Globem dla najlepszego filmu zagranicznego w 2016 roku oraz Grand Prix Festiwalu w Cannes w 2017.
Kolejne propozycje filmowe to, między innymi, „Ida”, „Powidoki” czy „Pokot”. Z niecierpliwością czekamy na następne spotkanie, które odbędzie się już w listopadzie.