ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH

w Wodzisławiu Śląskim

II Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi i Integracyjnymi im. ks. prof. J. Tischnera Liceum Sztuk Plastycznych im. O. Boznańskiej
II Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi i Integracyjnymi
im. ks. prof. Józefa Tischnera
Liceum Sztuk Plastycznych im. Olgi Boznańskiej

Podsumowanie konkursów plastycznych. Spacer po wyobraźni 2019 i Mój Wyspiański.

5 kwietnia obchodziliśmy w Liceum Plastycznym w Wodzisławiu Śląskim wielkie święto sztuki. Po niemal dwóch miesiącach oczekiwania poznaliśmy wreszcie zwycięzców trzeciej edycji regionalnego konkursu malarskiego „Spacer po wyobraźni”, odbywającego się pod patronatem Starostwa Powiatowego. Spośród dwustu stworzonych w lutym w naszej szkole prac, jury składające się z artystów malarzy uczących w LP wyłoniło po trzech najzdolniejszych uczniów w dwóch kategoriach wiekowych, zajmujących kolejno miejsca od 1 do 3.

Czytaj więcej...

Pierwszy plener rysunkowo-fotograficzny 2019 roku.

Pierwsze ciepłe słońce, pierwsze tygodnie wiosny, nie mogliśmy nie skorzystać z tych wyjątkowo urokliwych dni. Tematem pleneru była architektura kościoła pod wezwaniem Wniebowstąpienia Najświętszej Marii Panny w Wodzisławiu Śląskim. Inspiracją do twórczych poszukiwań była neogotycka architektura, której ciekawa historia sięga XIII wieku. Porysowaliśmy i fotografowaliśmy naszą, zawsze eksperymentalną, camerą obscurą. Już nie możemy się doczekać efektów końcowych.

Za nami już VI Powiatowy Konkurs Języka Angielskiego

konkursangielski2019W tegorocznej edycji konkursu wzięło udział 61 uczestników z 16 szkół naszego powiatu. Uczniowie rozwiązywali arkusz konkursowy, który trwał 60 minut i składał się z rozumienia ze słuchu, rozumienia tekstów pisanych, znajomości środków językowych oraz znajomości funkcji językowych. Konkurs odbywał się pod honorowym patronatem Starosty Wodzisławskiego.W każdej kategorii wiekowej wyłoniliśmy zwycięzców oraz przyznaliśmy wyróżnienia.

Tischner filozofował

Nasz patron urodził się 12 marca 1931 roku i w związku z tym, mimo bardzo napiętego grafiku zajęć, postaraliśmy się zorganizować Dzień Patrona właśnie w marcu. Mamy nadzieję, że nie zawiedliśmy go, zadając sobie dwa pytania: Jak mówić żeby nas słuchano?Jak słuchać, żeby do nas mówiono?

Warsztaty dla przedstawicieli wszystkich klas (oprócz maturalnych, piszących maturę próbną) poprowadziła polonistka Monika Smykała, która doskonale potrafiła porozumieć się z młodzieżą. Budziło to pewną zazdrość :) historyczki Renaty Matsili - autorki koncepcji tego spotkania.
Zwycięzcą w kategorii: najlepszy mówca został uczeń klasy II b Jan Bindacz, z kolei najlepszą słuchaczką okazała się Alicja Wdzięczny, również z klasy II b. Trzeba tu zaznaczyć, że w zmaganiach uczestniczyło wiele osób, które zdaniem organizatorek spotkania były naprawdę dobre, ale w dobie demokracji… decydowali uczniowie.
W przerwie warsztatów pojawiły się orzechy i suszone owoce ufundowane przez Radę Rodziców, za które bardzo dziękujemy, bo orzechy pobudzają procesy związane z myśleniem, co było wyraźnie widoczne w konkursowej części warsztatów.

Mamy nadzieję, że Nasz Patron uśmiechał się, patrząc na to co działo się w sali 0. 01 i w jej sąsiedztwie, bo uczniowie przygotowali poster na temat mówienia i słuchania.

Wędrówka śladami Stanisława Wyspiańskiego

22 marca uczniowie z klas 3b, 3c oraz 3d mieli okazję wyruszyć w podróż ,,Śladami Stanisława Wyspiańskiego’’. Wędrówka rozpoczęła się od zwiedzania krakowskiej Rydlówki, czyli słynnego dworku, w którym 20 listopada 1900 roku odbyło się wesele poety Lucjana Rydla z Jadwigą Mikołajczykówną. To właśnie to wydarzenie uwiecznił w dramacie ,,Wesele’’ Stanisław Wyspiański.
Rydlówka była zaledwie przedsmakiem tego, co czekało na uczniów wodzisławskiego Tischnera chwilę później. Spacerując po krakowskich ulicach, miłośnicy twórczości Wyspiańskiego zobaczyli m.in. witraże projektu artysty w Kościele Franciszkanów oraz Dom Długosza, w którym mieszkała rodzina Wyspiańskich. Uczniowie z naszego liceum wytrwale odkrywali również największe tajemnice twórczości i życia Stanisława Wyspiańskiego podczas wystawy ,,Wyspiański. Nieznany’’ w Muzeum Narodowym w Krakowie.

Wyjazd do Krakowa 1 klasy Liceum Plastycznego

W dniu wczorajszym, 27 marca 2019 r., uczestniczyliśmy w wycieczce poświęconej twórczości Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie. Mieliśmy ambitny, zakończony sukcesem plan: wizytę w Międzynarodowym Centrum Kultury, gdzie wzięliśmy udział w warsztatach pt.: „Awangarda”, połączonych z wystawą. Następnie przeszliśmy do Muzeum Europeum, w którym odbyliśmy lekcję muzealną „Moc natury. Henry Moore w Polsce”. Zdecydowanie największą naszą uwagę przykuły zbiory w Gmachu Głównym Muzeum Narodowego, dedykowane twórczości Stanisława Wyspiańskiego. Nie mogliśmy oderwać oczu od barwnych projektów witraży, szkiców teatralnych, scenografii, ilustrowanych rękopisów i wielu innych realizacji Autora „Wesela”. Stanisław Wyspiański ukazał nam się jako człowiek renesansu.

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.