18 stycznia 2024 roku jako grupa zaangażowana w realizację projektu Erasmus+ Generations Cycling 4 Inclusion & Climate Action udaliśmy się do wodzisławskiej Szkoły Podstawowej nr 5 aby razem z zaprzyjaźnionym Kołem Gospodyń Wiejskich z Marklowic upiec tradycyjne śląskie rogaliki. Gospodynie nadzorowały cały proces tworzenia wypieków, udzielając cennych wskazówek, podczas gdy my ciężko pracowaliśmy nad jakością wyrobu :) Upieczone rogaliki, tuż po próbnej degustacji, trafiły na stoły uczestników konkursu You Can Speak English organizowanego w naszej szkole. W ciągu tych kilku godzin spędzonych razem ze śląskimi gospodyniami poznaliśmy tajniki regionalnej kuchni oraz tradycji. To spotkanie umiliło nam czwartkowe popołudnie, ale także pozwoliło zrealizować założenia naszego projektu.
Zapraszamy uczniów klas ósmych szkół podstawowych na kurs przygotowujący do sprawdzianu kompetencji językowych do klasy dwujęzycznej (z językiem angielskim). Zajęcia będą odbywały się w środy o godzinie 16:00 - będą prowadzone w formie stacjonarnej. Kurs jest bezpłatny.
Pierwsze zajęcia odbędą się 13 marca. Prosimy o wcześniejsze zgłoszenie poprzez wypełnienie zgłoszenia [link]. Liczba miejsc jest ograniczona!
Więcej informacji na temat kursu znajdziecie tutaj
Jeśli chcesz wziąć udział w zajęciach, wypełnij FORMULARZ.
21 lutego 2024 r. odbył się Powiatowy Turniej Halowej Piłki Nożnej Dziewcząt. Reprezentacja naszej szkoły w składzie: Oliwia Kapłan, Amelia Kaczmarz, Angali Singh, Wiktoria Sobczyk, Vanessa Sójka, Dominika Banko, Oliwia Bander, Róża Kałusek, Patrycja Kałusek, Wiktoria Skaba zajęła wysokie 2 miejsce tym samym zostając wicemistrzyniami powiatu. Gratulujemy dziewczynom sukcesu i dziękujemy za godne reprezentowanie naszej szkoły!
29 lutego br. odbył się w Pałacu van Roth w Czernicy wernisaż prac uczniów, podsumowujący intensywne działania prowadzone od września w ramach projektu "Czernica ze Starej Fotografii". Inicjatywa, realizowana dzięki wsparciu Stowarzyszenia Działań Lokalnych "Spichlerz", stanowiła unikatową okazję dla uczniów do odkrywania i interpretowania miejscowych historii.
Projekt skupiał się na malarskiej interpretacji wspomnień i starych fotografii miejsc, które mają szczególne znaczenie dla mieszkańców Czernicy. Uczestnicy mieli okazję zgłębić tajniki sztuki malarskiej, a ich prace stały się wyrazem artystycznego spojrzenia na lokalną historię.